Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych

23/11/2015 23:12
Wystawy, Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych - zdjęcie, fotografia
2016-01-10 godz: 09:00

Druga edycja wspierana przez Klub Brand Design oraz Klub Twórców reklamy

 

Wystawa została pokazana w Centrum Designu w Gdyni, obecnie prezentowana jest w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W 2016 roku ekspozycja zostanie przeniesiona do Galerii BWA Dizajn w Wrocławiu, Zamku Cieszyn, Bunkra Sztuki w Krakowie, galerii BWA Tarnów oraz kolejnych galerii, muzeów i instytucji kultury w Polsce. Ekspozycjom znaków towarzyszą wykłady, warsztaty i spotkania.

 

Znak to jeden z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole, plastyczne metafory i graficzne skróty są jak sylaby czy litery graficznego systemu językowego, w którym jak w soczewce odbija się historia danego społeczeństwa czy kraju. Od końca lat 60. w Polsce nie powstała żadna wystawa ani publikacja podejmująca próbę całościowego pokazania historii znaków graficznych oraz identyfikacji wizualnych.

 

Wystawa prezentuje przekrojowo polskie znaki oraz systemy komunikacji wizualnej. Ekspozycja przypomina ikoniczne projekty z lat 1945-1969, przybliża historię polskiej grafiki użytkowej, a także pozwala skonfrontować dokonania nestorów projektowania z najnowszymi pracami z dziedziny projektowania graficznego oraz case’ami pokazującymi proces tworzenia znaków i kompletnych skomplikowanych systemów identyfikacji wizualnej, współpracy z klientami w tym zakresie, a także sposób oraz zasady budowy silnych marek dzięki znakowi i systemowi identyfikacji. W tej części wystawy prezentowane są prace przygotowane przez członków Klubu Brand Design działającego przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SKM SAR, nagradzane w Polskim Konkursie Kreatywnym KTR. Są to systemy identyfikacji powstałe dla: PZU, Aliora – agencja White Cat Studio; Bramy Wiśniowski – agencja Papajastudio; Wirtualna Polska – agencja BNA; Autor Rooms – agencja Mamastudio.

 

Zasadnicza część ekspozycji jest odtworzeniem legendarnej Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych z 1969 roku. Pokazano wówczas 335 projektów, m. in. znak Pekao, Mody Polskiej, CPN-u, Unitry, Domu Handlowego "Telimena" czy inne, ikoniczne już dziś, znaki graficzne takich twórców jak: Ryszard Bojar, Roman Duszek, Jan Hollender, Emilia Nożko-Paprocka, Karol Śliwka, Leon Urbański. Kolejna część ekspozycji przedstawia 335 najnowszych znaków powstałych w latach 2000-2015, wybranych przez Radę Konsultantów i Komisarzy wystawy.

 

Weekend otwarcia uzupełniały wykłady i spotkania z Twórcami, poświęcone projektowaniu znaków i identyfikacji wizualnych. W trakcie dwudniowego wydarzenia wybrani projektanci i studia graficzne przedstawiły swoje realizacje i opowiadały o procesie powstawania identyfikacji wizualnych prezentowanych na Wystawie.

 

 

 

Reklama

Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych komentarze opinie

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

_

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie - Zapraszamy!


Zobacz ogłoszenie
Reklama



25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez nwroclaw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

AXEN Group II Krzysztof Muskała z siedzibą w Oleśnica 56-400, Na Podkowie 2

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"